Tilbake på skolebenken

Da har også mitt semester endelig begynt. Forrige mandag tok alle på seg skolesekken og løp forvirret rundt på skoleområdet i håp om å ikke komme for sent første skoledag. Jeg, derimot, lå i senga mi og sov som en stein. Mandager har jeg fri, joho, så første skoledag var for meg tirsdag 28. februar. Og det gikk veldig bra! Jeg hadde Maori Society og Intro to Conversational Maori, og begge klassene virker spennende. Så det lover godt. På kvelden var det andre møte i trampingklubben, og det handlet om forberedelse til turen vi hadde helga som var. Ikke spesielt spennende møte, men vi måtte gå på det for å kunne dra på turen så det var definitivt verdt det!

Onsdag - første dagen med kjemi. Timen med kjemi gikk helt fint. Laben var det derimot verre med. For det første så var den fire timer lang. For det andre så hoppet vi rett inn i hardcore matte som jeg ikke har hatt på to år, så jeg sleit litt med å huske regler og annet pytt. Litt kjedelig å måtte spørre om alt, men sånn er det. Jeg var hvertfall ikke den eneste som trengte hjelp! Jeg har også funnet folk jeg kan studere med, noe som gjør alt mye enklere. Møtte en i går og vi klarte og løse noen av de supervanskelige oppgavene vi har fått. Professoren har gitt oss oppgaver fra alt vi skal lære dette semesteret, som vil si at mye av det har vi ikke vært borti engang. Mye lesing for én (eller ingen) oppgave med andre ord. Litt kjedelig!

Torsdag - torsdager er den evig lange dagen i timeplanen min. Den begynner kl 10 og slutter kl 18. Uten pauser. Litt nervøs for den kanskje? Ja. Dagen begynte med Marine Ecology, som virker ganske spennende. Så fortsatte den med kjemi, så Maori-klassene, før jeg trodde jeg måtte løpe videre til laben i Marine Ecology. Heldigvis var det ikke lab den dagen! Fjo. Da får jeg heller smake på helvete den uka her. Kvelden ble brukt til å prøve og forstå noen av de supervanskelige kjemioppgavene. Kjedeeeeliggg!

Fredag - hadde Marine Ecology og Kjemi. Var ferdig kl 12. Joho. Ikke en dårlig dag. Pakket og gjorde meg klar til "a weekend out in the wild." Kl 18 satte jeg og resten av The Tramping Club nesa mot Paradise. Det ligger ca en time fra Queenstown. Superlangt å kjøre, mye lenger enn jeg hadde forventa. Men bussturen gikk fint, og vi spiste Subway på veien. Becca var også på turen, så tiden gikk fort på bussen egentlig. Satt bak en nordmann helt tilfeldig. Litt morsomt i grunn i og med at jeg ikke har møtt noen nordmenn her før! Da vi kom fram var det bekmørkt, men vi måtte fremdeles sette opp telt (eller flyers aka gapahukting som vi skulle sove i/under). Hadde ikke en altfor komfortabel natt, men jeg overlevde.

Lørdag - dagen for den store fjellturen. Kl 8 var vi klare til å gå på tur, men vi hadde ingen anelse hva som lå oss i vente. Det var seriøst den hardeste gåturen jeg noen gang har hatt. Etter 10 minutter peste jeg som bare det, musklene verket og jeg hadde ingen anelse hvordan jeg skulle komme meg til toppen. Jeg var ikke trent for en slik tur med andre ord. Heldigvis var jeg ikke den eneste som sleit litt, og vi tok flere pauser hele veien. Alle støttet hverandre, og vi kom oss alle sammen opp til toppen til slutt. Etter fire lange timer med gåing i oppoverbakke. Slitsomt, men verdt det. Dere skulle ha sett, det var DEN utsikten altså. Vi kunne se fjell 360 grader rundt oss. Det var helt utrolig! All smerten forsvant der og da, og jeg ville ha gjort det ingen bare for å se utsikten en gang til. Vi lunsjet oppe på toppen, i ly heldigvis (det blåste noe helt enormt der oppe), før vi satte kursen nedover igjen. Fire timer oppover tilsvarer noen timer nedover også, og det tok på knærne mine! Men hvis man går opp må man søren meg gå ned også, så jeg bet tennene sammen som jeg alltid gjør og kom meg ned like hel. En herlig tur, virkelig. Vi måtte vente 1,5 timer på en van som skulle kjøre oss tilbake til der vi sov, så da brukte vi tiden godt på å bade oss i den herlige sola. Da vi kom tilbake var det tid for å lage mat. Det skulle være matlagingskonkurranse. Vi lagde burritos og sjokoladefondue til dessert. Supergodt. Vi vant konkurransen for desserten. Og det var best at vi gjorde det, for den var virkelig god altså. Senere på kvelden var det ormbryting (altså to personer bryter med hverandre mens de er i hver sin sovepose). Et morsomt syn for å si det sånn. Og jeg sov supergodt den natta etter en lang dag ute på tur.

Søndag - våknet opp støl i hele kroppen (noe jeg fortsatt er). Klarte ikke røre meg så altfor mye for å si det sånn, hehe. Vi lagde til frokost og spiste før vi satte kursen mot en innsjø. Bading stod på agendaen, og det var kjempe deilig. Kaldt vann, men deilig å få ut litt av stølheten i musklene! Kl 1 satte vi oss i bussen og begynte turen hjemover. Kl 19 var vi vel tilbake, slitne som bare det. Gikk hjem og dusja og spiste før jeg dro til Becca og Kyla og så på en film som heter "Fightclub." Bra, og confusing, film. Verdt og se vil jeg si.

Mandag - studerte kjemi med en i klassen min, og det føltes utrolig deilig når vi endelig begynte og få svar som faktisk kan være riktige. Etter det bestemte jeg meg for å gå ned til havna. Grunnen var at der er det en dykkerklubb! JEG SKAL FÅ DYKKERSERTIFIKATET!!! Søndagen før påskeferien begynner kan jeg offisielt dykke ute i det fri! Gleder meg veldig mye! Jeg og Max skal dykke sammen i The Great Barrier Reef mens vi er i Australia. Det blir superbra! På kvelden gikk jeg til Max og vi planla litt ang påskeferien. Det er ikke lenge til heller, bare 5 uker! Og det kommer til å gå fort! Kjøpte også togbillett fra Lismore til Sydney og flybillett tilbake til Lismore igjen med Katie. Det eneste vi mangler er et sted å bo så er alt i orden. Åååh, det er så deilig når alt begynner og ordne seg!

I dag er det da tirsdag, og jeg har bare to timer: Maori Society og Intro to Conversational Maori. Morsomme klasser begge to. Etter det skal jeg og Max dra til STA sitt kontor i Dunedin og snakke om den dykketuren vi skal på. Gleder meg mye! I dag er det min tur til å lage middag i leiligheten. Vi får se hvordan det går. Krysser fingrene!

Som dere ser og leser så har jeg det veldig bra her. Storkoser meg! Er litt redd for at jeg ikke skal få gjort alt jeg vil mens jeg er her, men jeg skal absolutt ikke ta sorgene på forskudd. Vi får se hva som skjer!

Jeg har prøvd og laste opp bilder i en time nå, men det går ikke. Så dere får heller se bildene på Facebook :-)

Ha en superfin dag alle sammen!